Entrades

86.- ELABORACIÓ DE GUIONS @RCS. Recull de veus i fotografies , creació de videoclips i altres produccions del projecte @RCS 26.-

Imatge
Creació literària transcomentstalista de J.M. Ferran.-  Tant dins de l'institut com a fora. En construcció fins desembre de 2025 1.- Personatges: Segons els deu instruments de l'Anàlisi Transaccional (AT): anàlisi estructural, de les transaccions, dels guions, de les carícies, de les posicions existencials, de les emocions autèntiques o de les rebuscades, els jocs psicològics, l'estructura del temps, l'argument i les metes de la vida, el miniargument i les dinàmiques de grup.  Són tres rols de personatges (MarXaSo) i el rol que ho apliquem totes les persones com si fos una titella (Tat). (MarXaSoTat) Entre totes les persones identifiquem dianes d'aprenentatge, trobem els blancs i construïm estels del record. Persona que pot ser qualsevol de nosaltres 1.- (MAR) El/la Marcel·lis, persona jove que li costa aprendre i la colla el/la  convenç que aprengui la pràctica Cooppel. És curiosa. La colla s'apropa, l'acull i l'acompanya. Cal que tingui clares les dian...

85.- Projecte @RCS 2025-26 AUDIOVISUAL RECORD COMPRENSIÓ SENSONEURONAL.-

Imatge
Causa Cooppel per la Pau Programa Cooppel institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona  Curs  2025-26 Cooppel, aprenem per aprenentatge servei, per problemes i per projectes                                                            Aprofitar curtes oportunitats ESCAIENÇA Producció audiovisual  ESO.- 1.- Presentació.-  Construir @RCS :  Com construir @lgorítmes del Records des del Cooppel Sensible. Punt clau 2: 2.- Farem un audiovisual com a projecte curricular de com s'apren més i millor en el record i en la comprensió amb la pràctica Cooppel https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2025/07/129-signat-el-compromis-per-dur-terme.html "4.- Es durà a terme una producció audiovisual de com s'aprèn més i millor amb les pràctiques Cooppel, tot seguint els principis que s'exposen. Projecte CR@Cs curs 2025-26:...

84.- LA PACIFICACIÓ MENTAL.- Consciència, control i cooperació en la pacificació dels processos emocionals lògics (COOPPEL)

Imatge
  Amb la pacificació mental del pla Cooppel NTS aconseguim respondre el com del lema de la UNESCO en construir la pau en la ment de les persones. Les nostres talents o les "tal" de l'entrenament de la NTS(T@LeNTS), tal qual, tal què, tal com.... estimular i entrenar la NTS. Des del silenci construim el sistèmic inclusiu Cooppel, descobrint en la mateixa font que ens obre al cos i al món, gracies a la FILMS: Filosofies, Intel·ligències i la  del PASS, Llengües i Literatures, Matemàtiques i Música Sensibles. Sensibles en els processos emocionals lògics (PEL) COOPPEL NTS El repte: La "pacificació" mental és el procés primer del com de la construcció de la pau en la ment de les persones 1.- Explicació conceptual.-  COOPPEL :  Promoure Processos Emocionals Lògics Cooperatius Equacions lògiques en els Processos del Pensament Emocional Lògic cooperatiu NTS:  Nova Tendència Sensible Neurociència TR@NS Sensible    TR@NS:   Tractament del Record amb el...

83.- Intel·ligència Natural i Intel·ligència Artificial. Cap a la Neurociència Natural i Cultural (històrica).-

Imatge
Contraposició.-  Perfecte! Per a la teva conferència, pots estructurar-la al voltant de la contraposició entre intel·ligència natural (o humana, analògica, vivencial) i la intel·ligència digital/virtual/artificial , i com aquesta distinció afecta la manera com prenem decisions i votem . Aquí tens una proposta d’esquema amb idees clau: 🎤 Títol suggerit: "Intel·ligència natural en temps digitals: com decidim i votem en un món virtual" 1. Introducció Breu definició dels conceptes: Intel·ligència natural : capacitat de pensar, sentir, aprendre i decidir pròpia dels humans, basada en l’experiència, el cos, l’entorn i la cultura. Intel·ligència artificial/digital/virtual : processament d’informació digital per part de màquines o sistemes. Importància del tema: vivim immersos en entorns digitals que afecten les nostres decisions, però continuem sent éssers naturals, corporals i emocionals. 2. Contrapunt: natural vs digital Natural/analògic : coneixement viv...

82.- ELS PRINCIPIS de la Neurodecisiologia de la Transcripció Sensible.- Principis de la NTS.-

Imatge
ELS PRINCIPIS CIENTÍFICS DE LA COOPPEL.- 1.- Conceptes clau.- Recomprensió, reconstrucció, reproducció, recodificació, reaprendre, doble record.  L'activitat central és la conversa aprenentatge, la conversa negociadora i la mediació comunitària  Podem trobar tota la part teòrica i la part pràctica a: 1.1.- Teoria a nivell d'estudis universitaris https://dinament.blogspot.com/ 1.2.- Teoria i pràctica en l'aprenentatge per totes les edats (APTE) https://cooppeltalents.blogspot.com/ 1.3.- Aplicació pràctica en el programa Cooppel a l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/ 1.4.- Difusió entre el professorat i en els professionals de l'ensenyament https://ponentcooppel.blogspot.com/ 1.5.- Obert a programes i projectes d'atenció a les persones, d'associacions, de federacions, museus i altres recursos d'interès social. Hi han uns vint blogs oberts al respecte i podem trobar la informació base a: https:...

81.- La tercera pràctica (PEL) es practica i és digne de patent i drets d'autoria.- (POL)

Imatge
  S'aplica el codi F3R*R@N:  Formats FVR transcripció del record en F,Vgm, S0 i R són 5. Ús dels gràfics de l'autoritat i de les emocions. Pràctica sobre els processos emocionals lògics en els coneixements , els records i la comprensió aplicable al curriculum i a afrontar els biaixos de la ment. . Identificar dianes d'aprennetatge . Dissenyar blancs - Enginy d'estels del record - Arquitectura de jocs Cooppel aplicatius

80.- Segona pràctica Cooppel: observar i identificar els formats de la imaginació.-

Imatge
  En la segona pràctica Cooppel  és operativa dels processos (OP) i a partir del formats i la primera precodificació és passa al codi F@R*R@N Aquesta segona pràctica s'inspira en la Teoria de la Intel·ligència del PASS Direcció d'orquestra, linterna, foto i lloro segons TI  PASS És aprendre a transcriure amb codis i fer algoritmes mentals els processos emocionals i lògics de la nostra ment: Imaginació, reflexió i raonaments. Aquesta segona pràctica Cooppel que descrius —on després del silenci s’observa la ment com si fos un mòbil que capta imatges, vídeos o veus (ràdios) — és una metàfora molt potent per explicar com funciona la imaginació espontània i la percepció interna . Aquesta manera de treballar té paral·lels amb diversos sistemes d’aprenentatge, teràpia i creativitat que també utilitzen la ment com un espai per captar, observar o escoltar representacions internes . A continuació t’explico altres sistemes que fan servir aquesta manera de funcionar , agrupats pe...